Aalsmeer

Groei&Bloei bestaat 150 jaar!

Ja, onze landelijke vereniging KMTP Groei&Bloei bestaat 150 jaar! Waarvan de afdeling Aalsmeer e.o. 129 jaar deel uit maakt. Het was in 1993 dat de Bloemen vak ten toonstelling besloot als zelfstandige stichting verder te gaan .Wij gingen door als afdeling van de KMTP later werd er Groei&Bloei aan toegevoegd. In 1994 vierden we ons jubileum een jaar te laat maar de voorbereiding vroegen tijd. Sinds die tijd organiseerden we vele cursussen en één daarvan is het mandenvlechten . Steeds geleid door Jan Vos. Hij gaf de laatste serie lessen afgelopen herfst en door sluiting van het Buurthuis gingen de deelnemers samen naar Jan thuis in N.Holland. Na 26 jaar heeft Jan besloten te stoppen. Jan bedankt namens velen en ook wij als bestuur waren heel blij met je inbreng.

De cursuscommissie en het bestuur hebben overlegt om op de vrijkomende avonden andere activiteiten te organiseren, In het komende Groene blaadje zullen we daar uitgebreid op terug komen.

Lezingen

Voor 20 jan. staat een lezing gepland maar we vrezen dat die niet mag doorgaan.

De dan volgende lezing staat op 3 febr. maar mag het dan wel ???? Blijf opletten De Nieuwe Meerbode zal zeker melding maken als het WEL doorgaat.

BOMENWANDELING AALSMEER CENTRUM

De bomenwandeling is een wandeling langs bijzondere bomen in en rond het cetrum van Aalsmeer. De wandeling start bij de Dorpskerk en na de bomen bij het boomkwekers kerkhof gaat de route via de Zijdstraat weer terug naar de startplek. De wandeling duurt ongeveer 1,5 uur.

Start Dorpskerk, Kanaalstraat

In de Kanaalstraat bij de Nederlands Hervormde Kerk staat een aantal bomen, loop de brug over en rechts om de kerk:

· Naast de entree van de kerk en naast de toren staat een Lindeboom (Tilia cordata), te herkennen aan het kleine ronde blad. Geplant 1885.

· Een esdoorn (Acer pseudoplatanus), plantjaar geschat 1900.

De hele wandeling is te vinden op onze Bomenwandeling (groei.nl)

Stoeien met Bloemen

Voor de maand januari heeft Nicky voor ons weer een prachtig bloemwerk gemaakt die u stap voor stap uitgelegd krijgt.

Zij noemt het:  Omdat het 2022 is: Twin-vaasjes!!

U kunt de beschrijving vinden op onze website

Als je van tuinen en tuinieren houdt WORD NU LID

Lidmaatschap met welkomstgeschenk

· Het tijdschrift Groei & Bloei verschijnt 10x per jaar.

· Het afdelingsblad “Het Groene Blaadje” verschijnt 3x per jaar .

· De digitale nieuwsbrief “Groeiwijzer” negen keer per jaar.

· Inclusief digitale versie en toegang tot tijdschriftenarchief.

· Cursussen, workshops, lezingen, Geraniummarkt en tuinexcursies.

· Gratis groenadvies.

· Aanmelden bij  079-3681225 of e-mail: ledenadministratie@groei.nl

Je kunt ook vriend van de afdeling Aalsmeer worden.

Vrienden ontvangen:

· Het afdelingsblad “het groene Blaadje”

· De digitale nieuwsbrief “Groeiwijzer” negen keer per jaar.

· Korting op activiteiten van de afdeling.

Kosten: 20 euro per jaar. Aanmelden per e-mail: info@aalsmeer.groei.nl

Leden werven leden:

Een lid of vriend die een ander aanmeldt als lid of vriend krijgt van

ons een cadeaubon van  5 euro.

De nieuwe vriend  krijgt Groei &Bloei special t.w.v. 9,95 euro.

Het nieuwe lid krijgt de dan geldende aanbieding.

Aanmelden van een nieuwe vriend :   info@aalsmeer.groei.nl

Aanmelden van een nieuw lid: ledenadministratie@groei.nl